вторник, 18 октомври 2011 г.

Мъчен човек


Казваш ми: "Тежък и мъчен човек!" 
Вярно. Такъв съм. Не искам да споря. 
Но във живота - ни лесен, ни лек - 
вече ми втръсна от лесните хора. 
Тях ще ги срещнеш на път и под път - 
не хора, а ангели същи небесни. 
Пълен със тях е и пъка светът 
от лесните хора. 
Те, хората лесни, 
ще дойдат край тебе, край мене, край нас 
и без да ги викаш. И в лесното само. 
В минутата лека и в лесния час, 
когато от тях нужда никаква нямаш. 
Празни и леки, със дух - пушек лек - 
те ще изчезнат в минутата съща, 
в която най-тежкият мъчен човек 
с най-тежките крачки внезапно се връща. 
С най-мъчната дума, с най-лютия лек 
ще дойде той раната в теб да затвори. 
Да, нека съм тъжен и мъчен човек! 
Влудяват ме леките, лесните хора! 

Д. Дамянов

Няма коментари:

Публикуване на коментар